En ond cirkel tar aldrig slut, om man inte bryter den.

Jag blir så stressad så jag får mer ont. Ett större tryck. Som gör mig ännu mer stressad och då får ett ännu större tryck. Så håller det på. Trodde jag skulle falla ihop i en hög förut. Eller explodera. Eller både och.
Det känns som när jag fått panikångest, bara att det inte bryter ut utan ligger där precis under ytan och retas med mig. 
 
Jag har vänner som förstår och som stöttar och orkar lyssna om jag vill. Sen har jag vänner som väljer att ignorera och fortsätta överrösa mig med sina problem och bekymmer fast jag sagt att jag inte orkar just nu. Skulle inte jag orka? Jag som alltid lyssnar annars, alltid resonerar och tröstar och delar deras problem. Oroar mig åt deras vägnar. Ja, nu är det så att jag orkar inte det ansvaret också just nu. Det tar stopp och det stressar livet ur mig. Jag känner mig trött, jagad, rastlös otillräcklig och inte värd ett skit. 
Måste orka, måste le och skratta och låtsas att allt är som vanligt. Inte kan väl jag få ha det jobbigt?
 
Imorgon kommer världens finaste prins hem igen. Längtar så jag spricker! Om någon kan smitta av sig med glädje och positiv energi och optimism så är det han minsann! Så skönt att ha något att se fram emot nu när jag tänker efter!

Kommentarer
Postat av: TicTacToe

Fortsätt stå på dig med att du inte orkar att ta andras problem! Klart att du har rätt att må dåligt och om de som överöser dig med sina problem inte annars brukar stötta dig så ska du absolut inte stötta dem. Ge inte mer än vad du får tillbaka och tänk på vad du mår bra av!
kram

Svar: Mm.. Måste bli bättre på det, för jag lyssnar och stöttar gärna när jag orkar själv, men det måste vara okej att säga nej ibland.. Samma vän blev dessutom sur för att jag och mr T ska flytta ihop. Hon tyckte att det var förhastat och onödigt och bara skulle förstöra vårt förhållande?? Kram
atelophobiia.blogg.se

2013-08-15 @ 10:38:53
URL: http://tictactoe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0